Praca handlowca nie należy do najłatwiejszych, w związku z czym niewiele osób jest w stanie osiągać w telesprzedaży odpowiednio satysfakcjonujące wyniki, pozwalające na zarabianie naprawdę dużych pieniędzy. Jednak nie oznacza to, że nie jesteś w stanie szlifować swoich umiejętności i zdobywać wiedzy, która pomoże Ci w osiągnięciu sukcesu. Jeżeli chcesz świadczy usługi call center na najwyższym poziomie, poznaj 7 sposobów na to, aby sprzedawać więcej i lepiej. Być może dzięki temu wyeliminujesz błędy i zmienisz swoje nastawienie!

7 sposobów na skuteczniejszą telesprzedaż

Po pierwsze – Słuchaj klienta

Telesprzedaż może być skuteczna tylko wtedy, gdy prowadzona jest rozmowa przez telefon, a nie jednostronny wywód. Kiedy prowadzisz monolog przez kilka minut, a klient w tym czasie milczy, możesz być pewny, że nie skorzysta on z Twojej oferty. Powinieneś więc dać się wypowiedzieć klientowi, by wyraził swoje wątpliwości i zadał pytania, a także posłuchać tego, czego tak naprawdę oczekuje. Dzięki temu będziesz w stanie poznać jego perspektywę i lepiej dopasować ofertę do jego potrzeb.

Po drugie – Zachowaj spokój

Nie każdy klient będzie miły, o czym z pewnością doskonale wiesz. Grunt to zachować spokój i cierpliwość w najbardziej zaognionych sytuacjach, w których klient jest zdenerwowany, niecierpliwy albo po prostu ma gorszy dzień. Czasami to Ty, masz możliwość zmienić jego nastawienie – właśnie dzięki cierpliwemu podejściu i spokojowi, który być może udzieli się klientowi. Jeżeli nie, zadzwoń do kogoś innego – nie ma sensu poświęcać czasu na kogoś, kto nie zachowuje odpowiedniej postawy w czasie rozmowy.

Po trzecie – Perfekcyjnie poznaj ofertę

Skuteczna sprzedaż przez telefon jest możliwa przede wszystkim wtedy, gdy handlowiec jest doskonale zapoznany z ofertą, która prezentuje swoim klientom. Dzięki temu jest w stanie przedstawić jej zalety, opisać ją i podać przykłady zastosowania produktu czy usługi. Jest też przygotowany na wszelkie negatywne reakcje i może rozbić obiekcje – jeżeli więc chcesz, aby Twoja telesprzedaż była skuteczna, pamiętaj o poznaniu oferowanych produktów czy usług.

Po czwarte – Uśmiechaj się

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale Twoje pozytywne nastawienie oraz uśmiech, słychać po drugiej stronie łącza! Klient doskonale rozpozna po Twoim głosie jaki masz humor, czy jesteś pozytywnie nastawiony i czy uśmiechasz się, a może masz skwaszoną minę. Dlatego – nawet w trudnych chwilach – postaraj się uśmiechać w trakcie rozmowy. Nie tylko wpłynie to pozytywnie na klienta, ale również Twoje samopoczucie!

Po piąte – Bądź partnerem w rozmowie

Callcenter to nie nachalna sprzedaż, ale przede wszystkim pomoc klientowi w podjęciu decyzji. Nie możesz więc być robotem zaprogramowanym tylko na wciśnięcie klientowi jakiegokolwiek pakietu, ale przede wszystkim musisz być dla niego partnerem – któremu może zaufać i który wysłucha jego potrzeb, a następnie przedstawi takie rozwiązanie, które będzie w stu procentach dostosowane do jego potrzeb.

Po szóste – Ćwicz i czytaj

Telesprzedaż to temat rzeka i nie zgłębisz go, jeżeli nie zechcesz się rozwijać. Czytaj więc branżowe książki, zapoznawaj się z licznymi artykułami dostępnymi w Internecie i próbuj wykorzystywać różne techniki sprzedaży, których przecież nie brakuje. W ten sposób będziesz dużo bardziej elastyczny i lepiej zareagujesz na trudne sytuacje, jakie spotkasz w call center.

Po siódme – Pamiętaj o kliencie

Chcąc sprzedawać więcej, musisz budować zaufanie swoich klientów. A to osiągniesz między innymi wtedy, gdy będziesz o nich pamiętać – np. dzwoniąc w terminie, o którym Cię poinformowali. Jeżeli zapomnisz, może to oznaczać bezpowrotną stratę klienta i utratę jego zaufania do marki. A wielu takich klientów może okazać się problemem dla firmy, ponieważ poinformują oni swoich znajomych o braku profesjonalizmy firmy, którą reprezentujesz.